Vägen till kundens förtroende
Under 2023 och 2024 lanserades Impecta Fröhandel på flera nya marknader. Marknaderna var svårare att nå ut på en vad man förväntat sig. Vi behövde därför visa kunderna varför de ska välja oss. Jag provade först att skapa kampanjer som lyfte våra största usp:ar, som att alla fröer är anpassade för nordisk klimat, men det gav inte den effekten som vi hoppades.
Jag satte då ihop annonser som innehöll kundrecensioner. Annonserna har en enkel design så att budskapet inte försvinner i det grafiska uttrycket. Recensionsannonserna gick parallellt med våra andra varumärkesannonser som jag nämnt tidigare samt våra konverteringsannonser. På så sätt ser vi till att alltid vara ”top of mind” hos kunden när de är redo att handla. För att säkra vår plats på den svenska marknaden inkluderade vi även annonserna där. Sedan vi började med recensionsannonserna har vi sett en ökning i både trafik och konverteringar på samtliga marknader.